poniedziałek, 30 listopada 2009

Konkurs Rajtuzza rozstrzygnięty!

Wspólny konkurs Dilemmas Magazine i VintageShop rozstrzygnięty!
Wśród nadesłanych zdjęć wybrałyśmy 5 par nóg :) - oto szczęśliwe zwyciężczynie.
Chciałybyśmy codziennie oglądać takie nogi na ulicy, oczywiście z wyjątkiem właścicielki uroczych kapci - tutaj wybór był prosty - doceniamy poczucie humoru!
Wszystkim dziękujemy za udział w konkursie. Niebawem zdjęcia wszystkich najciekawszych nóg zamieścimy w grudniowym numerze Dilemmas Magazine.





niedziela, 29 listopada 2009

PATRONATY: URODZINOWY KONKURS SZAFA.PL

Wiemy, że lubicie konkursy, ostatnio otrzymaliśmy od Was dużo maili i wiadomości w tym temacie. Dlatego też patronujemy Urodzinowemu Konkursowi Szafa.pl, która tydzień temu odnotowała pierwszy rok działalności. Załodze Szafa.pl gratulujemy wytrwałości, a Was zapraszamy do wysyłania konkursowych fotek na http://szafa.pl/konkurs.html.



W konkursie macie do dyspozycji różne kategorie: "Open", "Razem raźniej" i "Modna mama". Można wygrać vouchery zakupowe na ciuchy "Big Star" i kosmetyki "Bielenda". O wygranych zadecyduje głosowanie publiczności, ale nie tylko...

Redakcja Dilemmas Magazine przyzna także swoje wyróżnienie dla najciekawszej stylizacji!

Konkurs trwa do dnia 10 grudnia 2009r.

piątek, 20 listopada 2009

Znamy zwycięzców konkursu Dilemmasowy Styl!

W październiku i listopadzie prowadziliśmy na platformie Socjum.pl stylizacyjny konkurs "Dilemmasowy Styl". Zadaliśmy Wam pytanie: Czy modnie równa się oryginalnie? Czy trendowy i drogi ciuch zmieni szarą mysz w gwiazdę?

My uważamy, że najważniejsza jest kreatywność i odwaga w tworzeniu własnego wizerunku.

Dlatego zawołaliśmy: Pokażcie nam jak się ubieracie! Pokażcie nam, że potraficie się wyróżnić na ulicy! Pokażcie nam, że polska ulica to modnie ubrana ulica!

Na konkurs nadesłano wiele zdjęć. Redakcyjne jury wybrało najciekawsze stylizacje i przyznało nagrody.

Miejsca 1 – 3: każdy otrzymuje kupon 200 zł na zakupy w sklepie Cropp, gadżet z AdrenalinaSklep.pl i zestaw Lewitan.

Lidzia:
Rockowo i zawadiacko. Modna chłopczyca. Takie stylizacje bardzo się nam podobają. Wszystko ze sobą świetnie gra. I ten kapelusz – jednogłośnie Tak!




OlgaOktawia:
Prosto, ale z wdziękiem. Przełamanie monochromatycznych kolorów różowym naszyjnikiem to świetny pomysł! Ciekawe dodatki i sukienka z modnego weluru, jesteśmy na tak!



PorcelainHeart:
Fajna czapa, militarna marynara, rajstopy w grochy – czego chcieć więcej. Trendy przetrawione i zinterpretowane w świetnym stylu. Brawo!



Miejsca 4 – 30: każdy otrzymuje gadżet z AdrenalinaSklep.pl i zestaw Lewitan
Wyróżnienia:
Alinazewsi, Apoloniadott, Astoria, Bahou, Bambibam, Biotechnology, Cherrycolla, Darenia, Derva, Dzoolka, Fashionelka, Fiszumfelek, Fluorboom, Fuksjanna, Jukejka, Kashia, Koko85, Lilinkaa, Manuellment, Marsdilaj, Mirandola, Miss Hyde, Paper Sky, Rebelcook, Rurzowa, Sagata, Triliv

Miejsca 31 – 45: każdy otrzymuje zestaw Lewitan
Aga858, Agusiaa87, Aintnosunshine, Alus241, Beatka0123, Endru, Ece744, Lena Lena, Lubiekisiel, Olaniolek, Rikitiki, Rozza333, Saintu, Seniorita, Think Pink

Zwycięzcom gratulujemy! Skontaktujemy się z Wami e-mailowo.

A wszystkich zapraszamy do oglądania nadesłanych propozycji na stronie konkursu: www.dilemmasmagazine.socjum.pl

wtorek, 17 listopada 2009

Patronaty: Wystawa "Sukienka"


MCSW „Elektrownia” zaprasza serdecznie na wernisaż wystawy „Sukienka”, który odbędzie się 24 listopada 2009 r. o godz. 18.00. Wystawa czynna do 10 stycznia 2010 r. W wystawie udział biorą: Zbigniew Libera, Anna Baumgart, Agata Michowska, Agata Zbylut, Marta Deskur, Katarzyna Majak, Beata Ewa Białecka, Agata Rościecha, Jadwiga Sawicka, Barbara Pilch, Magdalena Moskwa.

O wystawie:
"Nie szata zdobi człowieka" - podobno. Jednak strój determinuje i określa to, kim jesteśmy i jak widzą nas inni. Jest kulturową etykietą, pozwalającą zakwalifikować nas do określonej płci, grupy społecznej, korporacji zawodowej. Czasami to, jak wyglądamy, staje się ważniejsze od tego, kim jesteśmy.
Naznaczenie strojem w szczególny sposób dotyczy kobiet, i to nie dlatego, że one bardziej zainteresowane są ubiorem i modą. Przez wieki, jako płeć upośledzona społecznie, były bardziej pętane wymogami stroju, ale i przez strój wyróżniane lub - w zależności jak na to spojrzeć - odróżniane. Taki stygmat stroju dotyczył wielu grup społecznie upośledzonych: plebejuszy, mieszczan, którym nie wolno było nosić pewnych elementów stroju czy biżuterii, czy Żydów, którzy musieli w niektórych momentach dziejowych wyróżniać się w ubiorze żółtą, naszytą łatą.
Strój kobiet wyróżniał je i nadal wyróżnia w rożnych kontekstach kulturowych, życiowych i rodzinnych. Często jest to deprecjonujące, ale bywa też nobilitujące. W niektórych kulturach strój pełni także rolę ochronną kobiety. Odmiennie też jest postrzegany w rożnych kulturach.
Przygotowana wystawa rozpoczyna się od wideo Zbigniewa Libery "Jak tresuje się dziewczynki". To symboliczny wstęp ukazujący pozycję kobiety w kontekście społecznym i wdrażanie jej w tradycyjne role od najmłodszych lat.
Wystawa, mimo że dotyczy ubioru kobiecego, ma być opowieścią o stroju i jego roli, a nie o kobiecie jako takiej. Ciekawszym punktem wyjścia interpretacji wydaje się być bowiem ubiór i jego postrzeganie w kontekście społecznym, kulturowym, na polu mitu i tradycji. Stąd konfrontacja wideo Marty Deskur "Welon to maje włosy" i „4 siostry” oraz malarstwa Beaty Ewy Białeckiej, uczennicy prof. Jerzego Nowsielskiego, która odnosi się do świętości kobiety-Marii sakralizowanej "sukienką" świętego obrazu i "kobiety modnej" sakralizowanej metką prestiżowej firmy odzieżowej. Podobny dialog uzyskują rzeźby Anny Baumgart i projekt "desire/dechirer" Katarzyny Majak - oba odnoszące się do sukni ślubnej, i do tego w jaki sposób postrzegana jest kobieta-oblubienica, określana poprzez swój strój ceremonialny. W tym kontekście interesujący jest też projekt Agaty Zbylut „Kwiat Paproci”, który odnosząc się do dziewczęcej sukienki komunijnej pokazuje na polu społecznym ceremonialną „obietnicę ślubu”, jaką mała dziewczynka otrzymuje „wchodząc do Kościoła”. W tym projekcie ważną rolę pełnią fotografie suczek pilnujących sukienek, jak strażniczki domowego ogniska, którymi dziewczynki maja stać się w przyszłości.
Separacje pomiędzy strojem a osobą go nosząca podkreślają cykle malarskie Agaty Rościechy "Porwanie Ifigenii", "Manekiny", „Garderoba”, ale też i zdjęcia fragmentów garderoby autorstwa Jadwigi Sawickiej. "Manekiny" Rościechy tworzą także ciekawy dialog z "zamaskowanymi" rzeźbami Anny Baumgart.
Kontekst kulturowy, jak również apotropaiczna rolę stroju islamskiego przywałuje cykl fotografii "Fashion II" Marty Deskur. Pokazuje on dwuznaczność interpretacyjną wynikającą z wychowania w innej tradycji - to co dla przedstawiciela cywilizacji zachodniej jest narzędziem opresji, dla członka islamskiej społeczności jest mechanizmem ochronnym. Tu wracamy do obrazów Białeckiej, która odnosi się do ikony i roli relikwii - fragmentu szaty emanującej świętością, ale też używanej jako apotropajon.
Strój "nie-zdobiący" czyli suknia zaprzeczająca kobiecości i negująca podteksty seksualne, a tym samym głos w dyskusji o sposobie patrzenia na kobietę to koncepcja projektów ubiorów - obiektów Magdy Moskwy. Na przeciwległym biegunie plasują się fotografie Agaty Zbylut, z których część dotyczy także sukni ślubnej, więc koresponduje z projektami Majak i Baumgart.
Praca Agaty Michowskiej odnosi się do blichtru i elegancji, jakim otaczać lubi się niejedna kobieta (biżuteria, lśniące czerwone szpilki). Jednak poprzez swą strojność odczytywana bywa jako prowokująca, wyzywająca, prostytuująca się. Taki punkt widzenia określa krzesło – puste, ale w domyśle zajęte przez męskiego widza. To projekt o tym jak kobieta jest postrzegana. Czasami to jej wybór, częściej narzucona rola „męskiej ozdoby”, przedmiotu pożądania, ale i przedmiotu wyzwalającego chęć zbezczeszczenia. Słowo przedmiot nie jest tu bez znaczenia.
Istotnym odniesieniem do prac prezentowanych na wystawie jest zapętlony fragment filmu Federico Felliniego „Casanova”, ukazujący taniec głównego bohatera z manekinem. Czy kobieta to tylko manekin, na który nakłada się adekwatne do okoliczności stroje? Odpowiedź jest oczywiście przecząca, choć po głębszym zastanowieniu... Każda dziewczynka marzy o białej sukience, każda chce się podobać, każda kobieta chce też być bezpieczna i niezawisła w swoich decyzjach. Ile może zasygnalizować przez ubiór, a jak często strój jest jej narzucony przez społeczność, rodzinę, religię. Jak wiele sukienek wkładamy na siebie automatycznie, bez zastanowienia, bo tak robią inne?

Katalog wystawy możecie zobaczyć tu.

wtorek, 10 listopada 2009

Patronaty: Fashion In Charge


Wiele kobiet z zapałem śledzi najnowsze modowe trendy, jednak one bardzo szybko przemijają. Kupiona sukienka, która tydzień temu była na topie, za dwa tygodnie będzie musiała skryć się w czeluściach szafy. Czy nasz portfel zawsze musi cierpieć z tego powodu? Czy można ubierać się modnie w ubrania dostępne w sieciowych sklepach?
O tym, że można świadczy rosnąca w sieci liczba szafiarek i szafarzy, na których prace coraz uważniej spoglądają projektanci tzw. sieciówek. Szafiarki, czyli osoby bawiące się modą i prezentujące efekty swej pracy na blogach od kilku lat stanowią wzór dla ludzi ceniących niebanalne stroje. Co najważniejsze, osoby te podpowiadają jak ubrać się ciekawie i dzięki temu pozytywnie wyróżniać się z tłum. Duże zainteresowanie tego typu blogami świadczy o tym, że młodym ludziom (i nie tylko!) brakuje możliwości zetknięcia się z modą praktyczną i dla nich dostępną. I właśnie sposób na umożliwienie szerszej publiczności okazji do podpatrzenia przystępnej mody znaleźli twórcy projektu Fashion In Charge.
Fashion In Charge to projekt, którego celem jest organizacja w Poznaniu cyklicznych, comiesięcznych pokazów mody otwartych dla szerokiej publiczności. Każdy pokaz będzie odbywał się pod innym hasłem, spójnym z prezentowanymi strojami lub markami użyczającymi ubrania na potrzeby pokazu. Będą to wydarzenia prezentujące zarówno modę damską, jak i męską. Całość realizowana będzie w klimatycznych miejscach przy odpowiedniej oprawie muzycznej i dopasowanej scenerii. „Pomysł wziął się z naszego obopólnego zainteresowania marketingiem skierowanym do kobiet. Połączyłyśmy to ze spostrzeżeniem, że nasze ulice nadal są monotonne i smutne, wszyscy wyglądają tak samo, a ci ubrani trochę inaczej i z pomysłem wzbudzają niezdrową sensację” – mówi Monika Jerzakowska, Event Manager i współtwórca projektu. „Chcemy pokazywać nieszablonowe podejście do tematu mody, promować trendy, inspirować i kreować styl, dzielić się pomysłami na ciekawe i oryginalne stylizacje. Chcemy dodać trochę kolorów i fantazji naszemu codziennemu strojowi.” – dodaje Marta Nowacka, drugi współtwórca i PR Manager Projektu.
Początkowo projekt realizowany będzie w Poznaniu, ale twórcy Fashion In Charge zapraszają do współpracy również zainteresowane tematem osoby z innych miast. Do współpracy zaproszono poznańskich stylistów: cztery blogerki i dwóch blogerów, których pracę można będzie podziwiać podczas zbliżającego się pokazu.

Pierwszy otwarty pokaz w ramach projektu Fashion In Charge odbędzie się 14 listopada 2009 roku w Wyższej Szkole Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu (ul. Kutrzeby 10). Całość rozpocznie się o godzinie 18.45.

Szczegóły dostępne na www.fashionincharge.com lub na www.modarzadzi.pl

Partnerami projektu są:
New Yorker, Top Secret, Troll, Figl, Esotiq, Henderson, Gosh, Pracownia Stylu Pikanteria, Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa Akademia Tańca Pirouette oraz Fashion Cafe. Patronat medialny nad projektem objęło Radio PIN, Dilemmas Magazine, Kobieta.onet.pl, blog Street Fashion In Poznań, marketingdokobiet.pl oraz portale: Stylio.pl, Stylistka.pl, iWoman.pl, Polki.pl, Sophisti.pl, Trendz.pl, Szafiarki.pl, mmpoznan.pl.

poniedziałek, 9 listopada 2009

Konkurs Rajtuzza!



Gorąco zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie!

wtorek, 3 listopada 2009

PATRONATY: KONCERT ROTOFOBII



Już w piątek, w Hydrozagadce!
ZAPRASZAMY!